FANDOM

Ewolucja - nazwa stosowana na formę błyskawicznego rozwoju niektórych Pokémonów po uzyskaniu odpowiedniego poziomu (większość przypadków), dotknięciu pewnym kamieniem lub przy wymianie. Jest także kilka Pokémonów ewoluujących na inne sposoby. Cechą charakterystyczną dla legendarnych Pokémonów jest to, że nie ewoluują.

Pokémony nie ewoluujące Edytuj

Pewne Pokémony nigdy nie ewoluują. Są to głównie Pokémony legendarne. Występują wtedy jako Basic - czyli taka, która jeszcze nie ewoluowała.

Sposoby Ewolucji Edytuj

Przez poziom Edytuj

Najczęstszy sposób ewolucji. Pokémony zdobywają poziomy poprzez doświadczenie zdobywane w walce. Poziom można także podnieść bez zdobywania doświadczenia, poprzez Rzadki Cukierek.

Przez kamień ewolucyjny Edytuj

ożna ewoluować Pokémona w ten sposób bardzo szybko, wystarczy dać mu kamień. Zwykle (choć istnieją odstępstwa) po ewolucji kamieniem, Pokémon nie może uczyć się nowych ruchów.

Przez wymianę Edytuj

Niektóre gatunki ewoluują przez wymianę z innym trenerem. Może ona być dokonana podczas gry lub może to być wymiana na targu z innym trenerem.

Przez wymianę z przedmiotem ewolucyjnym Edytuj

Tak samo, jak poprzez normalną wymianę, jednak Pokémon, którego chcemy ewoluować musi mieć przy sobie dany przedmiot ewolucyjny.

  • Lista Pokémonów ewoluujących przez wymianę z załączonym przedmiotem:

Przez szczęście Edytuj

Niektóre gatunki ewoluują poprzez szczęście. Gdy ten ukryty wskaźnik sięga 220, Pokémon ewoluuje.

  • Lista Pokémonów ewoluujących przez szczęście:

Dzień czy noc Edytuj

  • Pokémony ewoluujące tylko za dnia:
  • Pokémony ewoluujące tylko w nocy:

Piękność Edytuj

Są dwa Pokémony ewoluujące ta metodą - Feebas oraz Tropikish. Gdy wskaźnik piękności osiągnie maksymalną wartość (ponad 170), przy uzyskaniu następnego poziomu (levelu) Pokémony ewoluują kolejno w Milotica i Mermiluv.

Atak i Obrona Edytuj

Jest kilka Pokémonów z dość dziwną, rozchodzącą się w dwie lub trzy strony, linią ewolucyjną. Ewoluuje występuje na różnych poziomach i zależy od statystyki Ataku lub/i Obrony:

Płeć Edytuj

Płeć w niektórych przypadkach również ma wpływ na rozwój Pokémonów. Ewoluują na pewnym, określonym poziomie, ale muszą mieć płeć żeńską albo męską.

Płeć i kamień ewolucyjny Edytuj

Jest kilka Pokemonów, które mogą ewoluować przy użyciu kamienia ewolucyjnego (zazwyczaj Dawn Stone), ale tylko w przypadku gdy mają określoną płeć.

Trening z przedmiotem o danej porze dnia Edytuj

Wypisane poniżej Pokémony muszą podczas normalnego treningu trzymać określone przedmioty o danej porze dnia:

Przez wyuczenie się ataku Edytuj

Niektóre z Pokémonów mogą ewoluować na wyższy poziom niż zazwyczaj, jeśli władają pewnym atakiem. Wtedy muszą po prostu trenować i przy przejściu na wyższy poziom ewoluują.

Przez trening w odpowiednich miejscach Edytuj

Wśród niektórych Pokemonów występuje możliwość ewolucji podczas treningu w określonym miejscu.

Przez Pokémona w party Edytuj

Jest jeden Pokémon, który ewoluuje tylko jeśli inny Pokémon będzie u trenera w party. Jest to Mantyke, Baby Pokemon, który ewoluuje w Mantine gdy w party znajdzie się Remoraid.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki