FANDOM

Hidden Machine, w skrócie HM - jedna z dwóch grup ataków podręcznych, obok Technical Machine, za pomocą których można w terenie nauczyć Pokémona pewnej przypisanej do HM techniki. HM różni się od TM tym, że techniki poznawane przez HM można używać nie tylko bojowo, ale także w terenie (np. usuwając mgłę lub ścinając drzewa).

Ciekawostką jest, że niektóre TMy, takie jak Headbutt, również umożliwiają użycie ich w terenie. Nie są jednak klasyfikowane jako Hidden Machine.

Lista HMów Edytuj

  • HM01: Cut
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie: Ścina drzewa pewnego rodzaju, umożliwiając przejście do pewnych miejsc.
  • HM02: Fly
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie:Umożliwia błyskawiczne przemieszczenie się między poszczególnymi miastami.
  • HM03: Surf
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie:Umożliwia poruszanie się po wodzie. Wymaga zdobycia Relic Badge.
  • HM04: Strength
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie:Przesuwa głazy stojące na drodze.
  • HM05: Whirlpool
    • Zastosowanie w Walce: Cios zadawany do 5 tur. Przeciwnik nie może w tym czasie się wycofać ani uciec.
    • Zastosowanie w Terenie: Usuwa wiry wodne z drogi wodnej, umożliwiając przejście w niedostępne miejsca.
  • HM06: Rock Smash
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie:Usuwa kamienie z drogi, umożliwiając przejście w niedostępne miejsca. Po użyciu takiego ataku kamień znika, za to może zaatakować ukryty w nim Pokémon. Wymaga zdobycia Coal Badge.
  • HM07: Waterfall
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie: Umożliwia pokonanie wodospadów, otwierając drogę wodną do niedostępnych wcześniej miejsc.
  • HM08: Rock Climb
    • Zastosowanie w Walce: brak
    • Zastosowanie w Terenie: Umożliwia wspinanie się po górach. Wymaga zdobycia Icicle Badge.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki