FANDOM

PP (ang. Power Points) - punkty potrzebne Pokémonowi do użycia danego ataku. Każdy z ataków posiada własną, ustaloną maksymalną liczbę PP z zakresu od 1 do 40. Gdy wartość PP spadnie do zera, dany atak staje się niemożliwy do użycia w walce (jego użycie poza walką, w terenie, nadal jest możliwe). Po utracie PP wszystkich znanych technik, Pokémon może jedynie używać ataku Struggle.

Najprostszym sposobem przywrócenia PP do ich maksymalnej ilości jest wyleczenie Pokémona w Centrum Pokémon. Można również użyć przeznaczonych do tego przedmiotów, takich jak Elixir czy Ether (jest to jedyny sposób na odzyskanie PP w trakcie walki).

Istnieje również możliwość zwiększenia na stałe maksymalnej ilości PP danego ataku. Służą do tego przedmioty: PP Up oraz PP Max. Użycie PP Up powoduje zwiększenie maksymalnej ilości PP o 20% jej podstawowej wartości (tej sprzed użycia pierwszego PP Up). Możliwe jest użycie maksymalnie trzech PP Up na pojedynczym ataku. Użycie PP Max jest równoznaczne z użyciem trzech PP Up na tym samym ataku.

Przykład Edytuj

Atak Screech ma maksymalną ilość PP równą 40. Po użyciu trzech PP Up wartość ta osiągnie: 40 + 3 * 20% * 40 = 64 Notka: w grach Generacji I i II maksymalna ilość PP jest ograniczona do 61, zostało to naprawione w grach Generacji III.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki